آشنایی با گیربکس دابل کلاچ | منطقه ماشین

آشنایی با گیربکس دابل کلاچ

افراد متخصص فرق بین خودروهای دوکلاچه ومعمولی را مى دانند، در یک سیستم معمولی راننده با فشردن پدال کلاچ و استفاده از اهرم دست دنده ،دنده را تعویض مى کند و در سیستم اتوماتیک با استفاده از چند کلاچ و یک مبدل گشتاور و چرخ دنده هاى سیاره اى همه عملیات تعویض دنده انجام مى شود. سیستم دیگرى مابین این دو وجود دارد که ترکیبى از بهترین ویژگى هاى هر دو سیستم را فراهم مى کند. این سیستم انتقال قدرت دو کلاچه است که به آن ، سیستم انتقال قدرت شبه اتوماتیک ، سیستم دستى بدون کلاچ یا سیستم انتقال قدرت مکانیکی اتوماتیک شده هم گفته مى شود.

یک شفت دو قسمتى در مرکز DCT قرار دارد. بر خلاف گیربکس هاى معمولى که همه چرخ دنده ها روى ورودى قرار دارند، DCT یک شفت چرخ دنده هاى زوج و فرد را به وسیله دو شفت ورودى از هم جدا مى کند. شفت خارجى به صورتى سوراخ شده که محفظه اى را براى شفت داخلى فراهم مى کند و شفت داخلى در آن قرار مى گیرد. شفت خارجى به چرخ دنده هاى دو و چهار وصل است و شفت داخلى به چرخ دنده هاى اول ،سوم و پنجم متصل است.

درباره نویسنده

Mr-Hossein   بنیان‌گذار , موسس و مدیر ارشد شرکت و سایت منطقه ماشین

ارسال دیدگاه