هیوندای سوناتا فیس لیفت معرفی شد | منطقه ماشین

هیوندای سوناتا فیس لیفت معرفی شد

هیوندای سوناتا فیس لیفت معرفی شد
شرکت خودروسازی هیوندای که پیش از این در قالب یک پیش نمایش از هیوندای سوناتا فیس لیفت با انتشار طرح‌های کشیده شده بر روی کاغذ که بدون هیچگونه ابهام و مخفی کاری، یک نمای کلی از اتومبیل را به نمایش می‌گذاشت، رونمایی کرده بود.

حال در کشور کره جنوبی به صورت رسمی از خودروی فیس لیفت خود رونمایی کرد، ولی فیس لیفتی که بر روی کاغذهای طراحی بسیار جذاب‌تر و عضلانی‌تر بودند، ولی حالا در نسخه‌های ساخته شده انگار که آب رفته‌اند و اندکی از حجمشان کاسته شده است!
باتوجه به تصاویر از پیش منتشر شده، علاوه بر نسخه اصلی هیوندای سوناتا که حالا فیس لیفت شده است، نسخه‌ای اسپرت با لقب "توربو" هم معرفی شده بود که دارای چهره‌ای تهاجمی‌تر و قطعا دارای پیشرانه‌ای قوی‌تر از مدل استاندارد بود که حالا در کنار مدل های استاندارد معرفی شده است.

 

 

درست مثل محصولات نسل جدید هیوندای، فیس لیفت‌های سوناتا هم از طراحی نسل جدید شرکت خودروسازی هیوندای سود می‌برند که باتوجه به تصاویر منتشر شده، هر دو مدل به چلوپنجره‌ای شش ضلعی بزرگ، چراغ‌های پیشانی اخم کرده، ورودی‌های اطراف سپر و بدنه‌ای عضلانی مجهز شده‌اند، ولی بر روی مدل توربو می‌توان چراغ‌های پیشانی تاریک‌تر، ورودی‌های بزرگ‌تری در اطراف سپر، جلوپنجره مشکی رنگ، دیفیوزری آیرودینامیکی در زیر سپر عقب، چراغ‌های خطر تاریک‌تر و در آخر هم خروجی‌های اگزوز اسپرت را مشاهده کرد که همسو با خصوصیات تعریف شده برای آن، ظاهری اسپرت و جذاب برای سوناتا به همراه داشته است.
از دیگر ویژگی‌های این خودرو هم می‌توان به صفحه نمایشگر ۷ اینچی استاندارد برای مدل‌های کره‌ای و یا صفحه نمایشگری پیشرفته ۸ اینچی برای بازارهای بین المللی، شارژر بی سیم تلفن همراه هوشمند، یک پورت اضافی شارژ USB، غربیلک فرمان D کات برای مدل توربو، قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و آندروید اوتو، چهار حالت رانندگی "آسایش"/"سازگار با محیط زیست"/"اسپرت"/"هوشمند" برای مدل سوناتا توربو، سیستم هشدار خروج از جاده و حفظ ماشین میان خطوط، سیستم ترمز اضطراری، سیستم نور بالای هوشند و... اشاره کرد.

 

 

درآخر هم می‌توان گفت که قوی‌ترین مدل استاندارد از هیوندای سوناتا به پیشرانه‌ای ۲ لیتری توربوشارژر مجهز شده است که می‌تواند حداکثر قدرتی ۲۴۵ اسب بخاری تولید کند، ولی حالا شرکت خودروسازی هیوندای تایید کرده است که برای تبدیل و انتقال نیروی تولیدی آن از جعبه دنده‌ای ۸ سرعته اتوماتیک استفاده خواهد کرد. پیش از این هم برای مدل هیوندای سوناتا توربو انتظار می‌رفت از پیشرانه‌ای ۲ لیتری توربوشارژر با حداکثر قدرتی ۲۶۰ اسب بخاری استفاده شود که هنوز جزییات دقیقی از آن منتشر نشده است.

درباره نویسنده

Mr-Hossein   بنیان‌گذار , موسس و مدیر ارشد شرکت و سایت منطقه ماشین

ارسال دیدگاه