پلتفرم مشترک برای دو شاسی بلند نام آشنای ژاپنی | منطقه ماشین

پلتفرم مشترک برای دو شاسی بلند نام آشنای ژاپنی

پلتفرم مشترک برای دو شاسی بلند نام آشنای ژاپنی
کمپانی خودروسازی میتسوبیشی اعلام کرد برای ساخت نسل جدید میتسوبیشی پاجرو از یک پلتفرم مشترک با نیسان پاترول استفاده خواهد کرد.
چندی پیش بود که شرکت خودروسازی میتسوبیشی به بهانه جبران خسارات‌های ناشی از رسوایی، اعلام کرد برای تولید نسل جدید میتسوبیشی لنسر و همچنین برای کاهش هزینه‌های تولید یک پلتفرم کاملا جدید و اختصاصی، از پلتفرم مشترک "رنو- نیسان" استفاده خواهد کرد که برخی‌ها این موضوع را زمینه‌ای برای پیوستن رسمی کمپانی خودروسازی میتسوبیشی به گروه خودروسازی "رنو- نیسان" عنوان کردند. حال اخیرا شرکت خودروسازی میتسوبیشی برای طراحی و ساخت نسل جدید میتسوبیشی پاجرو هم اعلام کرده است که از یک پلتفرم مشترک با خودروی شاسی بلند نیسان، یعنی نسل جدید نیسان پاترول استفاده خواهد کرد تا شرکت خودروسازی میتسوبیشی هم سنت خود را شکسته و راه دیگر شرکت‌های بزرگ خودروسازی را در اشتراک پلتفرم در پیش بگیرد.
تاریخ تولید و عرضه خودروی فعلی پاجرو (نسل چهارم) نیز به سال۲۰۰۶ میلادی برمی‌گردد که تا به امروز تولید آن ادامه داشته و در سطح بین المللی عرضه می‌شود. حال باتوجه به چالش‌هایی که پیش پای میتسوبیشی قرار گرفته است، در نهایت این شرکت خودروسازی ژاپنی را برای بقای خود و برند پاجرو مجبور به ساخت نسل جدید پاجرو برمبنای پلتفرم نیسان پاترول کرده است، اما مدیرعامل جدید شرکت خودروسازی میتسوبیشی یعنی "ترور مان" اعلام کرده است که سطح همکاری تنها در اشتراک پلتفرم برای تسریع بخشیدن در روند کار خلاصه می‌شود و همچنان می‌توان شاهد بخشی از DNA و هسته میتسوبیشی در نسل جدید پاجرو بود که همزمان با معرفی نسل جدید نیسان پاترول، نسل جدید میتسوبیشی پاجرو هم معرفی می‌شود.

درباره نویسنده

Mr-Hossein   بنیان‌گذار , موسس و مدیر ارشد شرکت و سایت منطقه ماشین

ارسال دیدگاه