آشنایی با C-HR جدیدترین محصول تویوتا برای بازار ایران | منطقه ماشین

آشنایی با C-HR جدیدترین محصول تویوتا برای بازار ایران

آشنایی با C-HR جدیدترین محصول تویوتا برای بازار ایران

خودرو C-HR را باید فصل جدیدی از کتاب تویوتا دانست، زیرا بعد از سال ها ارائه مدل هایی با طرح های خسته کننده بالاخره یک مدل با طراحی دینامیک، تازه و زیبا ارائه داده است. C-HR یک کراس اوور جمع و جور است که در اروپا طرف داران زیادی پیدا کرده و ابعاد آن همانند نسل قدیمی تویوتا راو۴ است.

به گزارش کارزون به نقل از خبرماشین، در C-HR از پلت فرم پریوس استفاده شده، گرچه نسبت به آن کوتاه تر و پهن تر و وضعیت هندسی سیستم فنربندی آن متفاوت است، حتی بلبرینگ های اتصال دهنده سیستم فنربندی عقب آن برای دقت بیشتر در عبور از دایره پیچ ها، از نوع مسابقه ای انتخاب شده است.

این خودرو مجهز به موتور ۱٫۲ لیتری توربوشارژر جدید و همراه با گیربکس CVT است. موتور ۱٫۲ توربو بنزینی از نوع ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ و حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰-۱۵۰۰ دور در دقیقه است.

همچنین موتور ۱٫۸ لیتری هیبریدی شامل پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ و  موتور ۶۵۰ ولتی برقی حداکثر قدرت موتور بنزینی و برقی ۱۲۲ اسب بخار و حداکثر قدرت موتور بنزینی ۹۷ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور موتور بنزینی ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰- ۳۶۰۰ دور در دقیقه است.

ترمز جلوی این خودرو از نوع دیسکی خنک شونده، ترمز عقب از نوع دیسکی و همچنین مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز(EBD)، سیستم افزایش دهنده قدرت در ترمزگیری(BAS)، سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC)، سیستم کنترل لغزش خودرو بر روی سطوح لغزنده (TRC)، سیستم کنترل نوسانات تریلر (TSC) و سیستم ترمز پارک برقی (EPB) است.

سیستم تثبیت سرعت هوشمند (کروز کنترل هوشمند)، سیستم هوشمند ورود بدون کلید + دکمه استارت، سیستم کنترل اتوماتیک سرعت در سر پائینی (DAC)، سیستم کنترل اتوماتیک در سر بالایی (HAC)، سیستم پیشگیری از تصادف به همراه رادار موج کوتاه (PCS)، سیستم هشدار وجود موانع در نقاط کور آینه های جانبی (BSM)، سیستم هشدار وجود موانع در نقاط کور هنگام حرکت به عقب (RCTA)، سیستم هشدار خروج از خطوط به همراه کمک به هدایت خودرو بین خطوط (LDA)، سیستم تشخیص و هشدار تابلوهای راهنمایی و رانندگی به کمک دوربین (RSA)، سنسور پارک عقب- سنسور پارک جلو، سیستم کمک پارک هوشمند (IPA) و دوربین عقب نمونه هایی از سیستم کمکی هدایتی و کنترلی تویوتا C-HR است.
همچنین این خودرو مجهز به کیسه هوای راننده، سرنشین جلو – جانبی سرنشینان جلو، پرده ای سرنشینان جلو و عقب - زانویی راننده، سیستم ضد سرقت ( ایموبلایزر)، سیستم هشدار دهنده فشار باد لاستیک ها، صفحه نمایشگر ۸ اینچی و ... است.

مدل های بنزینی و هیبریدی تویوتا C-HR با قیمتی در حدود ۱۷۲ میلیون تومان به زودی به فروش خواهند رسید.

درباره نویسنده

Mr-Ali

7 نظر

  1. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۲/۱۸ در ۲۰:۱۳
    نویسنده: مسعود

    بااین قدرت موتور ضعیف و ابعاد کوچک مخصوصآ صندلی های عقب تنگ و خفه اصلآ به این قیمت نمی ارزه قیمت این کلاس باید پایین تر از این حرفا باشه

    پاسخ دهید

  2. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۲/۱۸ در ۲۲:۴۴
    نویسنده: فرزاد

    هیچ برتری از نظر ابعاد و قدرت و امکانات بر کپچر نداره و درسته باکیفیته اما خیلی گرونه و اصلا ارزش خرید نداره،قیافه ش هم تو مایه های ولوستره

    پاسخ دهید

  3. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۲/۱۸ در ۲۳:۱۵
    نویسنده: عجب

    هر چی که آرم تویوتا جلوش نصب باشه به کل لگنهای کره ای و فرانسوی شرف داره ، وقابل مقایسه با لگنهای بی مصرف و بی کیفیت که در ایران میلولن نیست

    پاسخ دهید

  4. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۲/۱۹ در ۰۱:۱۳
    نویسنده: ارا

    واقعا حرفه ایه مدیران تویوتا فروش استثنایی براش پیش بینی کردن و شکی توش نیس اقا پول دارید بخرید واقعا عالیه

    پاسخ دهید

  5. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۲/۱۹ در ۰۹:۲۲
    نویسنده: نیما

    در مملکت جهان nامی و انحصاری فقط ۱۰% مردم توانایی خرید خودروی لوکس و استاندارد را دارند،۹۰% بقیه مجبورن خودروی بی کیفیت وطنی و چینی بخرند

    پاسخ دهید

  6. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۲/۱۹ در ۱۲:۳۴
    نویسنده: Car

    شبیه نیسان جوک هسته ژاپن طراحیش تعطیله باید یه طراح آلمانی استخدام کنه برای ماشیناش

    پاسخ دهید

  7. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۲/۱۹ در ۱۵:۱۷
    نویسنده: فرزاد

    ۲۰ هزار دلار قیمته جهانیشه تازه میشه با ماهی ۱۰۰ دلار از دم قصد خرید !!!!!!! …. دزدی تا کجا اخه !!!!ماشینه هیبریدی باید تعرفه گمرکش ۵۰% باشه که تازه بعزیا بخرن نه ۱۲۰% …. !!!!!!!!!!!

    پاسخ دهید

ارسال دیدگاه