ارزشمندترین برندهای دنیای خودرو در سال ۲۰۱۷ | منطقه ماشین

ارزشمندترین برندهای دنیای خودرو در سال ۲۰۱۷

ارزشمندترین برندهای دنیای خودرو در سال ۲۰۱۷

در میان ۱۰۰ برند پرارزش جهان، جایگاه دوم و سوم برتر در دنیای خودروها به برندهای لوکس بی‌ام‌و و مرسدس بنز تعلق دارد.

تویوتا در سال ۲۰۱۷ همچنان موقعیت خود را به عنوان ارزشمندترین برند خودرویی جهان حفظ کرده است.

به گزارش منطقه ماشین به نقل از "میل‌وارد برون"، در ۱۲ سال گذشته این نهمین باری است که تویوتا در صدر جدول پرارزش‌ترین برندهای صنعت اتومبیل جهان قرار می‌گیرد.

این مطالعه که توسط موسسه تحقیقاتی میل‌وارد برون صورت گرفته ارزش برند ۱۰۰ بنگاه اقتصادی برتر جهان را نمایش می‌دهد. داده‌های حاصل از مصاحبه‌های بیش از دو میلیون مصرف‌کننده در سراسر دنیا برای این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته است. این موضوع که برندها چگونه و تا چه حدی با محصولاتشان روی مشتریان اثر می‌گذارند در ارزشمندی آنها اثر مستقیم دارد.

در میان ۱۰۰ برند پرارزش جهان، جایگاه دوم و سوم برتر در دنیای خودروها به برندهای لوکس بی‌ام‌و و مرسدس بنز تعلق دارد. برندهای فناورانه در این لیست ۱۰۰ پله‌ای تسلط زیادی از خود نشان می‌دهند و ۵۴ درصد جایگاه‌ها را اشغال کرده‌اند.

رقابت بین بی‌ام‌و و تویوتا در سال‌های اخیر بسیار نزدیک بوده اما تاکنون خودروهای ژاپنی قدرت و کیفیت بیشتری را نشان داده و در جایگاه اول ایستاده‌‌اند.

با وجود اینکه تویوتا در جایگاه اول طبقه‌بندی خودرویی‌ها قرار می‌گیرد، روی برند سی‌ام در میان ۱۰۰ برند ارزشمند جهان ایستاده است.

تویوتا: ارزش برند ۲۸٫۶ میلیارد دلار

روی پله سی‌ام جدول صدتایی‌ها قرار دارد و نسبت به سال گذشته سه پله سقوط کرده است.

بی‌ام‌و: ارزش برند ۲۴٫۵ میلیارد دلار

بی‌ام‌و نیز مانند رقیب سرسخت‌ژاپنی‌اش در مقایسه با سال قبل ۸ پله سقوط نشان داده و روی جایگاه ۳۵ از جدول کلی قرار می‌گیرد.

مرسدس‌ بنز: ارزش برند ۲۳٫۵ میلیارد دلار

چندسالی است که مرسدس همین موقعیت را برای خود حفظ کرده و به عنوان سومین برند پرارزش بین خودرویی‌ها شناخته می‌شود. اما در جدول صدتایی‌ها این برند در سال ۲۰۱۷ حدود ۴ پله صعود کرده که نشانگر فروش خوب و عملکرد بهترش در سال گذشته است.

فورد: ارزش برند ۱۳ میلیارد دلار

فورد تغییر چندانی نسبت جایگاه قبلی‌اش نشان نمی‌دهد و روی همان پله ۸۳ سال قبل ایستاده است.

هوندا: ارزش برند ۱۲٫۱ میلیارد دلار

هوندا به عنوان پنجمین برند ارزشمند خودرویی ها در جدول کلی ۸ پله سقوط کرده و در جایگاه ۹۱ پرارزش‌های جهان قرار دارد.

نیسان: ارزش برند ۱۱٫۳ میلیارد دلار

اما صدمین برند پرارزش جهان نیسان است. جایگاه این برند نسبت به سال قبل یک پله سقوط کرده است.

آئودی: ارزش برند ۹٫۳ میلیارد دلار

این برند در میان ۱۰۰ برند پرارزش جهان قرار نمی‌گیرد و نسبت به سال قبل یک پله سقوط نشان نمی‌دهد.

تسلا: ارزش برند ۵٫۸ میلیارد دلار

تسلا کوشاترین برند این فهرست است. با این وجود در میان صدتای برتر قرار ندارد ۳۲ پله از سال قبل صعود نشان داده و بالاتر از برندهایی مانند لندروور و پورشه قرار دارد.

لندروور: ارزش برند ۵٫۵ میلیارد دلار

لندروور نسبت به سال قبل در جدول صدتایی‌ها ۱۷ پله صعود نشان داده و در رده نهم ارزشمندترین برندهای خودرویی جهان قرار گرفته است.

پورشه: ارزش برند ۵٫۱ میلیارد دلار

پورشه نیز با ۱۶ پله صعود نسبت به سال قبل به عنوان دهمین برند پرارزش خودروهایی جهان شناخته می‌شود و همچنان در لیست برندهای ارزشمند جایی ندارد.

درباره نویسنده

Mr-Hossein   بنیان‌گذار , موسس و مدیر ارشد شرکت و سایت منطقه ماشین

1 نظر

  1. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۳/۲۳ در ۲۰:۴۰
    نویسنده: اشكان

    عکسای فوق العاده ای برا پستاتون انتخاب میکنید

    پاسخ دهید

ارسال دیدگاه