دیدار با قوچ وحشی منطقه آزاد کیش , دوج چارجر SRT | منطقه ماشین

دیدار با قوچ وحشی منطقه آزاد کیش , دوج چارجر SRT

دیدار با قوچ وحشی منطقه آزاد کیش , دوج چارجر SRT

امروز قصد داریم تا یکی از وحشی ترین ماسل کار های ایران رو بهتون معرفی بکنیم , خودرویی که در بین ماشین باز ها طرفدار بسیار زیادی داره ,دوج چارجر SRT یکی از محبوب ترین و در عین حال برترین خودروهای اسپرت عضلانی آمریکایی در جزیره زیبای کیش و لنز سایت منطقه ماشین  . . .

معرفی کامل

دوج SRT از پیشرانه ای پرتوان با قابلیت‌های حرکتی بالاتری برخوردار است.طراحی ظاهری دوج چارجر SRT جدید در همان نگاه نخست تفاوت های ظاهری خود را با انواع استاندارد این خودرو نشان می دهد. درنمای جلو، به طور حتم جلو پنجره بزرگ که نشان صلیب مانند دوج را در بر گرفته در کنار آرم برجسته SRT جلب نظر می کند. کاپوت عضلانی خودرو نیز برای جلب توجه بیشتر نشان L 6.4 را به نشانه پیشرانه پرتوان خود با همین حجم بر روی خود جای داده ضمن این که ورودی های هوای اضافی نیز برای خنک کردن پیشرانه در این کاپوت تعبیه شده است.

نمای عقب قوچ وحشی

در نمای عقب همان طور که انتظار می‌رود بیشترین توجه معطوف به چراغ های بزرگ و پیوسته عقب است. این چراغ ها که از ۱۶۴ دیود نورانی LED تشکیل شده اند ظاهری بسیار زیبا و اسپرت به خصوص در شب هنگام به وجود می آورند. همچنین خروجی های دوگانه اگزوز به قطر چهار اینچ در کنار نشان SRT بر روی لبه پایینی در صندوق عقب به خوبی ماهیت و DNA اسپرت این خودرو را به معرض نمایش می گذارد.

داخل کابین

در داخل کابین چارجر SRT همانند نمای ظاهری، ترکیبی از تکنولوژی با مشخصه‌های اسپرت را می توان یافت. فرمان چند منظوره با پوشش چرم منحصر به فرد و نشان SRT حک شده بر روی آن در کنار پدال های تعویض دنده پشت فرمان به صورت استاندارد، یکی از نکات برجسته این فضاست.

در عین حال برای القای بالاترین حالت اسپرتی، پوشش متشکل از فیبرکربن و آلومینیوم نیز برای پانل تجهیزات و داشبورد در نظر گرفته شده است همچنین یک سیستم صوتی حرفه ای مجهز به ۱۹ بلندگو به قدرت ۹۰۰ وات RMS محصول شرکت معتبر Harmon Kardon در کنار صفحه نمایش رنگی لمسی ۸٫۴ اینچی تکمیل کننده اتمسفر داخلی چارجر SRT8 جدید هستند.

فنی خودرو

دوج در چارجر از پیشرانه هشت سیلندر خورجینی HEMI با حجم دقیق۶٫۴ لیتر بهره گرفته که است. این درحالی است که در میزان مصرف سوخت و آلایندگی نیز کاهش قابل توجهی رخ داده است.

این پیشرانه در دوج چارجر SRT  توانایی تولید حداکثر قدرتی برابر با ۴۶۵ اسب بخار و گشتاور ۴۶۵ پوندبر فوتی ( معادل ۶۳۰ نیوتن‌متر ) را دارد تا در دور موتور ۲۹۰۰ ، ۱۰۸ نیوتن‌متر، بر پیشرانه قبلی برتری داشته باشد. چارجر با چنین پیشرانه‌ای می‌تواند در کمتر از ۴ ثانیه به سرعت صد و نهایتا نیز به حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر برساعت دست یابد.

دوج در این خودرو به صورت استاندارد از تکنولوژی Fuel Saver استفاده کرده به طوریکه در مواقع مورد نیاز این امکان را فراهم می‌کند تا پیشرانه ۶٫۴ لیتری HEMI آن به صورت چهار سیلندر فعالیت کند. در عین حال یک سیستم کنترل سوپاپ های اگزوز نیز در این پیشرانه در نظر گرفته شده تا به بهترین نحو ممکن تعادلی میان قدرت مورد نیاز راننده و میزان مصرف سوخت فراهم کند.

یکی دیگر از آیتم‌های به کار گرفته شده در چارجر SRT ، فرمان پذیری، شاسی و سیستم ترمز با بهره‌گیری از یک سیستم تعلیق تطبیق شونده با قابلیت آنالیز اطلاعات دریافتی از سطح مسیر و همچنین فرامین راننده است. کمک‌فنرهای این سیستم تعلیق، اطلاعاتی همچون سرعت خودرو، زاویه چرخش فرمان، سرعت گردش فرمان، شتاب منفی حاصل از ترمز کردن، میزان فشار بر پدال گاز، شتاب جانبی و … را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و بصورت اتوماتیک خود را متناسب با شرایط مختلف رانندگی تغییر می دهد. در عین حال راننده به صورت دستی نیز می تواند از میان دو حالت اتوماتیک و اسپرت یکی را انتخاب کند تا میزان سختی و بازی کمک فنرها برای رانندگی روزمره متناسب تر باشد.

در ادامه

رینگ های پنج پره آلیاژ ریخته گری شده ۲۰اینچی در نظر گرفته شده برای این خودرو با پوشش مشکی و آلومینیومی صیقلی که با استفاده از تایرهای چهار فصل روکش شده اند علاوه بر زیبایی بصری ، تاثیر بسزایی در بهبود فرمان‌پذیری این هیولای شهری دوج داشته‌اند.

چارجر  در محور جلو مجهز به کالیپرهای چهار پیستونه و دارای دیسک های خنک شونده ۱۴٫۲اینچی و در محور عقب دیسک هایی مشابه به ابعاد ۱۳٫۸ اینچ است همچنین انواع سیستم های کمکی ترمز همچون سیستم ضدبلوکه ترمز، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بین چرخ ها، سیستم کمکی ترمز در شرایط اضطراری، سیستم کنترل ثبات پایداری به صورت استاندارد در این خودرو در نظرگرفته شده اند.

 

گردآورنده و تهیه تصاویر : تیم منطقه ماشین - Iran_Awesome_cars (Karen & Soheil)

درباره نویسنده

Mr-Hossein   بنیان‌گذار , موسس و مدیر ارشد شرکت و سایت منطقه ماشین

11 نظر

  1. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۳/۲۹ در ۲۲:۱۶
    نویسنده: فرهاد

    حاجی چشماممم…این چقد خوبه

    پاسخ دهید

  2. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۳/۲۹ در ۲۳:۵۱
    نویسنده: مجید

    مطلب عالی تصاویر عالی

    پاسخ دهید

  3. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۳/۳۰ در ۰۹:۵۴
    نویسنده: mamad

    این عکسا دارن با روح و روان من بازی میکنن?❤

    پاسخ دهید

  4. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۳/۳۰ در ۱۱:۵۱
    نویسنده: ناشناس

    کیش باید برم++++

    پاسخ دهید

  5. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۳/۳۰ در ۱۲:۳۱
    نویسنده: علی

    توضیحاتتون مختصر و مفید بود و عکسای قوچ وحشی هم واقعا بینظیر بود تابحال ندیده بودم تو نت ماشینای کیش رو خسته نباشید

    پاسخ دهید

  6. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۳/۳۰ در ۱۴:۵۷
    نویسنده: َوحید یوسفی

    این جذابیتو دیدم بی درنگ وارد پست شدم عجب چیزی

    پاسخ دهید

  7. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۳/۳۰ در ۱۶:۱۰
    نویسنده: sa

    حجم موتورش….. این چرا ملیش نیست آخهه

    پاسخ دهید

  8. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۳۱ در ۱۷:۳۳
    نویسنده: sajad_naghdi

    ♥️

    پاسخ دهید

  9. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۳۱ در ۱۷:۳۳
    نویسنده: sajad_naghdi

    ♥️?

    پاسخ دهید

ارسال دیدگاه