با ۱۴۰ میلیون تومان; کیا سراتو ۲۰۱۷ یا هیوندای النترا؟ | منطقه ماشین

با ۱۴۰ میلیون تومان; کیا سراتو ۲۰۱۷ یا هیوندای النترا؟

با ۱۴۰ میلیون تومان; کیا سراتو ۲۰۱۷ یا هیوندای النترا؟

انتخاب میان دو خودرویی که این بار رو در روی یک دیگر قرار گرفته اند، در عین حال که می تواند انتخابی بر اساس پارامترهای مقایسه‌ای باشد، ممکن است که ...

انتخاب میان دو خودرویی که این بار رو در روی یک دیگر قرار گرفته اند، در عین حال که می تواند انتخابی بر اساس پارامترهای مقایسه‌ای باشد، ممکن است که کاملا نیز تابع سلیقه باشد؛ چون دو خودرو با تشابه زیاد و با دو نشان تجاری شناخته شده خودروسازی کره که البته در واقع یک گروه خودروسازی هستند، رو در روی یک دیگر قرار گرفته اند.

ورود کیا سراتو به حدود هشت سال قبل بر می گردد در حالی که نسل جدید هیوندای الانترا پس از وقفه ای دو دهه ای (هیوندای آوانته تولیدی کرمان موتور در واقع نسل سوم هیوندای الانترا بود که البته با نام آوانته در کشورمان عرضه شد) به ایران بازگشت و به واسطه طراحی ظاهری اش که تابع همان امواج مورد علاقه طراحان هیوندای در چند سال اخیر بوده و به دلیل شباهت زیاد به برادر بزرگترش با نام سوناتای کوچک شهرت یافته است در حالی که کیا پس از تجربه موفقیت در نسل قبلی سراتو در نسل جدید آن باز هم دست به تحولاتی همه جانبه زده است. البته این نسل سراتو هم شباهت هایی با کیا اپتیما دارد.

هیوندای الانترا مدل ۲۰۱۷ دارای یک جفت چراغ جلوی پروژکتوری باریک به همراه جلوپنجره ای عریض تر و شش گوشه ای زایه دارتر با قسمت های افقی است. در قسمت زیرین جلوی این خودرو نیز عناصری بومرنگ شکل برای جای گیری چراغ های مه شکن گرد تعبیه شده است.

نیم رخ این خودرو دارای خط کمری برجسته از روی گلگیر جلو، طراحی جدید ستون C و رینگ های آلیاژی ۱۶ اینچی است در حالی که در قسمت پشت آن چراغ های عقب بزرگ با مجموعه LED جذاب و اسپویلری شیک به همراه طراحی سپر نوین به چشم می خورد. بدنه الانترای جدید یکی از ایرودینامیک ترین ها در کلاس خود است.

کیا سراتو مدل ۲۰۱۷ دارای تغییراتی همچون چراغ های کشیده جدید در قسمت جلو که جایگزین چراغ های بزرگ تر و گرد تر مدل قبلی شده اند و هم چنین نسخه ای کشیده تر و بهتر از جلوپنجره tiger-nose کیا و سپر جلوی جدید با جلوپنجره زیرین کشیده به همراه چراغ های مه شکن و هواکش های بلند مصنوعی در هر طرف این خودرو تعبیه شده است. تغییرات قسمت پشت این خودرو به لنز تیره شده چراغ های عقب و قطعات LED جدید محدود می شود.

در طراحی کابین نیز الانترا تابع همان سبک سوناتا است در حالی که سراتو دارای طراحی منحصر به فردی نسبت به برادر بزرگ تر خود یعنی اپتیما دارد. اگرچه از نظر کیفیت کابین سراتو بهتر از الانترا است اما طراحی ادوات داشبورد و نشان دهنده ها جذابیت خاصی ندارد. همچنین طراحی صندلی ها و نیز غربیلک فرمان سراتو جذاب تر است.

همه این موارد در شرایطی است که سراتو از پیشرانه ۲ لیتری ۱۵۲ اسبی و الانترا از پیشرانه ۲ لیتری ۱۶۳ اسب بخاری بهره می برد و با وجود جعبه دنده هایی با عملکرد شبیه به هم و اختلاف وزن ناچیز اما الانترا در شتاب گیری ۰٫۳ ثانیه از رقیبش برتر باشد.

این مشخصات نزدیک و ویژگی های شبیه به هم، در تجهیزات رفاهی نیز دیده می شود. اما با تمامی این اوصاف برتر محسوب شدن نام هیوندای نسبت به شریکش کیا، خوش نامی الانترا که از گذشته در ذهن ها باقی مانده و بازار دست دوم هیوندای می تواند برگ های برنده الانترا در بازار خودرو کشورمان باشد.

 

هیوندای الانترا ۲۰۰۰ نیوفیس

کیا سراتو ۲۰۰۰ نیوفیس

پیشرانه

موتور ۴ سیلندر

موتور ۴ سیلندر

گیربکس

شش سرعته تیپترونیک

شش سرعته تیپترونیک

حجم موتور

۱۹۹۹ cc

۱۹۹۹ cc

دیفرانسیل

جلو

جلو

سیلندر

۴

۴

تعداد سوپاپ

۱۶

۱۶

اسب بخار

۶۵۰۰/۱۶۳

۶۵۰۰/۱۵۲

گشتاور

۴۸۰۰/۱۹۸

۴۸۰۰/۱۹۴

وزن

۱۱۹۴ kg

۱۲۶۸ kg

حداکثر سرعت

۲۰۰ km/h

۲۱۰ km/h

شتاب

۱۰٫۲

۱۰٫۵

مصرف سوخت

۷٫۱

۷٫۵

ظرفیت مخزن

۵۰

۵۰

استاندارد محیط زیست

یورو ۴

یورو ۴

کیسه های هوا

راننده - سرنشین - جانبی - پرده ای

راننده - سرنشین - جانبی - پرده ای

ترمز

ABS - EBD - ESP - BAS

ABS - ESP - EBD - BAS

صندلی

راننده برقی - چرم - گرمکن و سردکن

قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۱۰ جهت - گرمکن و سردکن

تهویه مطبوع

دستی - کنترل اتوماتیک سفارشی

جداگانه برای سرنشینان جلو

پنجره

برقی

برقی

آینه

برقی - گرمکن

برقی

چراغ

روشن و خاموش شدن اتوماتیک سفارشی

LED

سایر

۵ گرمکن ۲سردکن، فرمان ۳حالته ، کول باکس، کروز کنتری ، سانروف ، سیستم کمکی پارک، اتوهلد، کیلس استارتر، سانروف، دی لایت، سیستم ولکام، کروز مموری صندلی، سنسور جلو

شش ایربگ/مانیتور/فرمان سه حالته/۵ گرم کن و ۲سرد کن/کیلس استارتر/دنده پشت فرمان/صندلی راننده برقی/مموری صندلى راننده/سانروف/کولر دیجیتال دوال/ESP/سنسور جلو و عقب/دوربین عقب/زنون/دی لایت/سنسور نور/آیینه فتوکرومیک/آیینه تاشو برقی/سیستم ولکام/کول باکس/کروز/بلوتوث/دستور گفتارى/مه شکن عقب/ رادار نقطه کور

قیمت (تیر ۹۶)

۱۳۹ میلیون تومان

۱۳۴ میلیون تومان

 

درباره نویسنده

Mr-Hossein   بنیان‌گذار , موسس و مدیر ارشد شرکت و سایت منطقه ماشین

7 نظر

  1. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۰۴ در ۱۹:۱۴
    نویسنده: امیر

    هیچ کدوم.مزدا ۳ بهتره
    تازه ۲۰ میلیونم ارزون تره…

    پاسخ دهید

  2. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۰۴ در ۲۰:۱۱
    نویسنده: حسین

    ماشین کره ای ، ۳ ماهه اول خوبه ، ۳سال اول قابل قبول است ، ۶ سال اول قابل استفاده است ، وبعدش بی مصرف است ، ولی چه برای یک ماه وچه برای ۱۰ سال وچه برای ۱۵ سال و چه برای ۲۰ سال و … ماشین فقط آلمان و ژاپن

    پاسخ دهید

  3. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۰۴ در ۲۰:۴۶
    نویسنده: علی

    یک ۲۰ میلیون اضافه تر هزینه کنید و با ۱۶۰ میلیون تویوتای کرولا از برند معتبر و بسیار اصیل تر و با کیفیت تر والبته پر سرعت تر و پرشتاب تر از این لگن های بی مصرف و بی اصالت کره ای بخرید

    پاسخ دهید

  4. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۰۴ در ۲۰:۵۵
    نویسنده: ایرانی

    با ۱۴۰ میلیون تومان کیا سراتو یا هیوندای النترا ؟
    هیچکدام . فقط مهاجرت

    پاسخ دهید

  5. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۰۴ در ۲۱:۲۳
    نویسنده: هادی

    مثل این می مونه بگی ۴۰۵ slx یا glx؟؟؟

    پاسخ دهید

  6. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۰۴ در ۲۲:۰۱
    نویسنده: شاهین

    من النترا رو انتخاب میکردم

    پاسخ دهید

  7. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۰۵ در ۰۰:۳۸
    نویسنده: امیر

    ماشینهای کرهای واقعا ‌‌پیشرفت‌ خوبی کردند شما یه نگاه به ماشینهای شش سیلندر سه سال پیش کره مثل ازرا گرنجور جنسیس اسپیشیال کادنزا و… بیندازید تا متوجه پیشرفت کره در دنیا شوید همه کشورها مشغول پیشرفتند ما هم مشغول چال کندنیم

    پاسخ دهید

ارسال دیدگاه