رنو ساندرو بخریم یا پژو ۲۰۷؟ | منطقه ماشین

رنو ساندرو بخریم یا پژو ۲۰۷؟

رنو ساندرو بخریم یا پژو ۲۰۷؟

اگر در بازه قیمتی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی به دنبال خرید یک هاچ‌بک باشید قطعاً رنو ساندرو و پژو ۲۰۷i در میان گزینه‌های‌تان است. این دو خودرو که البته ...

منطقه ماشین - اگر در بازه قیمتی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی به دنبال خرید یک هاچ‌بک باشید قطعاً رنو ساندرو و پژو ۲۰۷i در میان گزینه‌های‌تان است. این دو خودرو که البته با اختلاف قیمتی در حدود ۴ میلیون تومان به بازار عرضه می‌شوند این روز‌ها در میان محبوب‌ترین‌های بازار جای دارند و در اینجا با بررسی مقایسه‌ای ما رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

پیشرانه

هر دو خودرو با موتور‌هایی به حجم ۱٫۶ لیتر به فروش می‌رسند و جالب‌تر آنکه قدرت آنها هم برابر است و هر دو می‌توانند ۱۰۵ اسب بخار قدرت تولید کنند. موتور هر دو خودرو از نوع ۱۶ سوپاپ است و به این ترتیب موتور می‌تواند کشش مناسبی را در دور‌های مختلف ارائه کند. گشتاور موتور دو خودرو نیز نزدیک به هم است هر چند در اینجا ساندرو ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و در ۲۰۷i شاهد ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور هستیم. در این بخش مزیت موتور ساندرو تولید گشتاور و قدرت در دور‌های موتور پایین‌تر است. دو خودروی مورد بررسی ما از گیربکس‌های دستی بهره می‌برند که پنج سرعته است هر چند هم‌اکنون ساندرو با گیربکس اتوماتیک هم در بازار موجود است و البته ۲۰۷i نیز مدتی است با گیربکس جدید اتوماتیک تولید می‌شود.

طراحی ظاهری

هر چند طراحی ظاهری شاید تا حد زیادی سلیقه‌ای باشد، اما این دو خودرو را می‌توان تا حد از نظر تناسبات طراحی خودرو‌ها منطقی دانست و البته در مقام مقایسه، ۲۰۷i خودروی به‌روزتری به نظر می‌رسد.

فضای داخلی

طراحی داخلی هر دو خودرو را می‌توان در حد متوسط دانست و به‌وضوح سن بالای طراحی آنها را نشان می‌دهد. هر دو خودرو کابین یکدستی دارند و هر چند چیز زیادی برای لذت بردن در کابین پیدا نمی‌کنید، اما ارگونومی نسبتاً مناسب آن باعث می‌شود شکایت چندانی نداشته باشید.

بر روی جاده

بررسی خودروها روی کاغذ کافی است و اکنون زمانی است که باید خودرو‌ها را در خیابان و جاده برانیم و اینجا است که ساندرو برتری خود را نشان می‌دهد. فضای داخلی ساندرو بزرگ‌تر است و سرنشینان در بخش پا و سر فضای بیشتری را در اختیار دارند. محفظه بار ساندرو هم بزرگ‌تر از ۲۰۷i است و این یک مزیت بزرگ برای سفر‌ها است. در زمان حرکت ساندرو کشش بیشتری دارد و شتاب‌گیری آن‌ هم بهتر است تا جایی که صفر تا صد کیلومتر در ساعت را می‌تواند در ۱۰٫۵ ثانیه طی کند و این در حالی است که پژو ۲۰۷i برای این کار نیاز به ۱۱٫۶ ثانیه دارد. در سربالایی‌ها هر چند هر دو خودرو عملکرد خوبی دارند، اما ساندرو به لطف ضرایب دنده، کشش بهتری را ایجاد می‌کند. در دست‌انداز‌ها عملکرد ساندرو تا حدی بهتر است و بیش از ۲۰۷i ضربات را جذب می‌کند. هندلینگ هر دو خودرو متوسط است به دلیل طراحی خاص صندلی‌های ساندرو، گاهی احساس می‌کنید در حال خروج از پیچ هستید هر چند خودرو عملاً پایدار است.

امکانات

ایران‌خودرو در زمان عرضه مدل‌های جدید ۲۰۷i تلاش کرد با تغییراتی، این خودرو را مدرن‌تر کند و به همین دلیل امکانات جدیدی روی آن نصب کرده که در ساندرو نمی‌بینید. مهمترین این امکانات نصب LCD در بخش میانی داشبورد، دکمه‌های کنترلی روی فرمان و سنسور‌ها و دوربین عقب است که باعث می‌شود ۲۰۷i برتر از ساندرو باشد. به لطف نصب LCD میانی اینک ۲۰۷i امکان پخش DVD را دارد و سیستم رهیاب نیز بر روی آن نصب شده است. همه اینها می‌تواند باعث برتری این خودرو بر ساندرو شود، هر چند در مقابل همه این امکانات به‌عنوان قطعات آپشن از سوی سایپا و البته در بازار قطعات یدکی بر روی ساندرو هم نصب می‌شود. برتری ۲۰۷i که نمی‌توانید آن را در ساندرو پیدا کنید سیستم تهویه اتوماتیک است. در ساندرو تهویه به‌صورت دستی خواهد بود. ساندرو هم البته در این بخش کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان را (مشابه آنچه پیش از این در مگان دیده‌ایم) عرضه می‌کند.

ابعاد بدنه

از نظر ابعاد بدنه، ساندرو خودروی بزرگ‌تری است. این مسأله را هم می‌توان روی کاغذ دید و هم در عمل و زمانی که دو خودرو در کنار هم پارک شده‌اند مشخص است. از نظر طول، ساندرو با ۴۰۲۰ میلی‌متر، حدود ۱۰ سانتی‌متر از ۲۰۷i بزرگ‌تر است. این مسأله در فاصله میان دو محور هم دیده می‌شود جایی که ساندرو با ۲۵۸۸ میلی‌متر، بیش از ۱۰ سانتی‌متر از ۲۰۷i بزرگ‌تر است، ضمن آنکه ساندرو ارتفاع بیشتری هم دارد که بخشی از آن به سقف بلند‌تر آن بازمی‌گردد.

وقت انتخاب

انتخاب میان این دو خودرو شاید اندکی دشوار باشد. از یک ‌طرف ساندرو را دارید که در مدل‌های دنده‌ای قیمتی در حدود ۴۷ میلیون تومان در بازار دارد و در مقابل ۲۰۷i را می‌توان با قیمتی کمتر از ۴۳ میلیون تومان خرید. ساندرو از نظر فضای داخلی و توان حرکتی خودروی برتری است و بر اساس اعلام گزارش‌های رسمی، کیفیت بالاتری هم دارد و همواره در لیست باکیفیت‌ترین خودرو‌های تولید داخل است. در مقابل ۲۰۷i هر چند فضای کمتری دارد، اما به‌صورت استاندارد با امکانات بیشتری عرضه می‌شود و البته قیمت پایین‌تری دارد، اما هنوز هم در زمینه کیفیت از نمونه‌های قبل از دهه ۹۰ به دور است و خریدارانش مشکلاتی را گزارش می‌کنند.

درباره نویسنده

Mr-Ali

5 نظر

  1. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۱۸ در ۲۲:۳۱
    نویسنده: 9090

    خوب ساندرو اتاق ۲۰۱۷ را بیارید که از هر نظر از ۲۰۷ سرتره چرا مدل سال ۲۰۰۸ را تولید میکنید چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ دهید

  2. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۱۸ در ۲۳:۴۹
    نویسنده: Ali jj

    ساندرو دستی ۴۷میلیون خوب با همین پول من ۲۰۷ اتوماتیک ثبت نام کردم با گیربکس اتوماتیک جدید نه اون که روی مدل های قدیمی بود حتی دوربین عقب فابریک هم داره حالا ساندرو چی داره با این قیمت

    پاسخ دهید

  3. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۱۹ در ۰۱:۳۲
    نویسنده: امیر

    یعنی واقعاً به نظر نویسنده فضای داخلی هردو در یه حده؟ از داخل ال نود و ساندرو بی ریخت تر تو دنیا داریم؟
    کیفیت فنی ۲۰۶ و ۲۰۷ رو هم با قطعات هندی و چینی پایین آورده‌اند، اگر هر دو خودرو به صورت اساندارد تولید بشن آیا کسی ساندرو می‌خره؟

    پاسخ دهید

  4. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۱۹ در ۰۹:۴۴
    نویسنده: میلاد

    چرا در مورددایمنی این ماشین ها صحبت نمیکنی ، با توجه به فرهنگ رانندگی ما و جاده ها و.. ایمنی ماشین از مهمترین معیار هاست که متاسفانه کمتر بهش توجه میشه ، فک کنم از هر چیزی مهمتر جون ادم باشه

    پاسخ دهید

  5. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۱۹ در ۱۲:۱۶
    نویسنده: رضا

    همش سلیقس.من نظرم با ۲۰۷ هستش.خشگلتر و جوون پشنده ولی ساندرو ماله سن بالاهاس

    پاسخ دهید

ارسال دیدگاه