گرگ وحشی در لباس قوچ , بررسی دوج چلنجر SRT توسط منطقه ماشین | منطقه ماشین

گرگ وحشی در لباس قوچ , بررسی دوج چلنجر SRT توسط منطقه ماشین

گرگ وحشی در لباس قوچ , بررسی دوج چلنجر SRT توسط منطقه ماشین

دوج چلنجر SRT اینجاست تا برای اولین بار در سایت منطقه ماشین نگاهی به آن بیندازیم.تصاویر چلنجر مورد بررسی ما در استان خوزستان ثبت شده است , منطقه آزاد اروند و اهوازی که این روز ها گرم ترین شهر جهان شناخته شده است.بگذریم...بیاید نگاهی بر این شیطان مسحور کننده بیندازیم

مدل دوج Challenger یکی از محصولات پرطرفدار کمپانی دوج به حساب می‌آید که همیشه بخاطر جثه بزرگ و صدای غرشی که نشان دهنده موتور قدرتمند آن است، این هیولا توانسته نظر علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کند. علی‌رغم اینکه در اکثر مدل‌های دوج Challenger شاهد مواردی هستید که از اجداد خود به ارث می‌برند اما این کمپانی همیشه برای محصولات جدید خود حرفهای زیادی دارد و انتظار علاقه‌مندان خود را بی جواب نمی‌گذارد.

آن چیزی که این هیولا را بیش از پیش قدرتمندتر و در عین حال دوست داشتنی‌تر می‌کند انجین ۶ سیلندر ۳٫۶ لیتری خورجینی و گیربکس دستی که معمولاً طرفدار بیشتری دارد است،یعنی مدل مورد تست ما.

در مقایسه با رقبای Challenger یعنی شورولت Camaro و فورد Mustang که از فضای کمی در کابین و هندلینگ اسپرتی برخوردار هستند دوج از فضای کافی برای چهار سرنشین و سواری نرمی برخوردار است که در این مورد بیشتر به یک خودروی لوکس شبیه است تا یک خودروی اسپرت. تیپ‌هایی که دارای موتور هشت سیلندر هستند، در مقایسه با موتورهای شش سیلندر از لوکس بودن آنها کم شده و در عوض به نکات فنی آنها توجه بیشتری شده است. اگر درمورد طراحی داخلی Challenger خیلی سختگیر نباشید، خواهید دید که این خودروی قوی و عضلانی زیبایی‌های خاص خود را دارد.

موتور و عملکرد آن

تمامی تیپ‌های دوج Challenger دیفرانسیل عقب هستند. مدل مورد تست ما مجهز به موتور شش سیلندر خورجینی با حجم ۳٫۶ لیتر است که توانایی تولید ۳۰۵ اسب بخار قدرت را دارد؛ این تیپ از گیربکس پنج دنده اتوماتیک استفاده می‌کند. شرکت EPA مصرف سوخت این خودرو را در شهر ۱۵ لیتر و در اتوبان ۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده است. تیپ R/T دارای موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم ۵٫۷ لیتر است که قادر است قدرتی معادل ۳۷۶ اسب بخار را تولید کند؛ این تیپ از گیربکس شش سرعته دستی بهره می‌برد. اگر گیربکس اتوماتیک را برای این موتور سفارش دهید، کمی از قدرت آن کاسته شده و نیرویی معادل ۳۷۲ اسب بخار را تولید خواهد کرد.

ایمنی

تمامی تیپ‌های دوج Challenger مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل کشش، کنترل پایداری، بالشتک مخصوص پشت سر، کیسه هوای پرده‌ای جانبی و مخصوص سرنشینان جلو و سنسور دنده عقب هستند. در تست ایمنی تصادف، این خودرو توانست پنج ستاره را به خود اختصاص دهد که تنها نکته منفی در مورد تست ایمنی، باز نشدن درب سمت راننده به هنگام جمع شدن خودرو است.

طراحی داخلی

برخلاف ظاهر تکراری و البته پسندیدنی دوج Challenger، طراحی داخلی این خودرو بطور عجیبی زیبا و همه پسند است؛ استفاده از داشبورد زاویه‌دار و دستگیره‌هایی که یادآور نسل‌های پیشین این خودرو هستند دلیل محکمی برای پرطرفدار بودن این نوع طراحی هستند. بخاطر وجود ستون‌های پهن، از دید عقب خودرو کمی کاسته شده است. از نکات منفی این خودرو در زمینه طراحی داخلی می‌توان به صفحه نمایش کوچکی که برای این مدل درنظر گرفته شده، اشاره کرد؛ فرمان خودرو نیز از اندازه مناسبی برخوردار است که همین مساله باعث راحتی راننده در حین رانندگی خواهد شد. علی‌رغم طراحی ساده، مواد بکار رفته در کابین آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

صندلی‌های پهن و راحت این خودرو که دارای روکشی از چرم و جیر مصنوعی هستند راحتی بی‌نظیری را به خصوص در هنگام سفرهای طولانی برای راننده و سرنشینان آن به همراه می‌آورد. صندلی‌های عقب نیز به اندازه کافی برای نشستن راحت و جادار هستند و فضای جلوی پای سرنشینان از فضای کافی برخوردار است. با توجه به جثه بزرگ این خودرو، انتظار می‌رفت که صندوق عقب آن بسیار جادار باشد که انتظار بی‌جایی هم نبوده و کمپانی دوج نیز آن را عملی کرده است.

کیفیت سواری

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های دوج Challenger کیفیت سواری بالای آن است؛ رانندگی با این کوپه عظیم‌الجثه براحتی نشستن روی مبل در خانه‌تان است. سیستم تعلیق این خودرو بسیار انعطاف‌پذیر و شناور است. سیستم هندلینگ اسپرت این خودرو باعث شده تا صرف نظر از جثه بزرگ آن، قدرت مانوور بی نظیری را برای راننده فراهم آورد؛ اما باز هم در مقایسه با رقبای خود، Mustang و Camaro توانایی بیشتری را در سر پیچ‌ها از خود نشان داده‌اند. البته تیپ‌هایی که دارای موتور هشت سیلندر هستند با هندلینگ این دو مدل رقیب برابری می‌کنند. صدای تولید شده از موتور و اگزوز تیپ‌های این مدل، بخصوص تیپ‌های هشت سیلندر بسیار دوست داشتنی است؛ گفتنی است که این مساله یکی از مهمترین دلایل انتخاب چنین خودروهایی از سوی علاقه‌مندان به قدرت و سرعت است.

  فیلم اختصاصی دوج چلنجر SRT

گردآورنده و تهیه تصاویر : تیم منطقه ماشین - Iran_Awesome_cars (Karen & Soheil)

 

کانال تلگرام

کانال تلگرام منطقه ماشین

                                                 

صفحه اینستاگرام

صفحه اینستاگرام منطقه ماشین

درباره نویسنده

Mr-Hossein   بنیان‌گذار , موسس و مدیر ارشد شرکت و سایت منطقه ماشین

15 نظر

  1. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۲۱ در ۲۳:۴۴
    نویسنده: وحید

    روحمو داغون کرد عجب چیزیه.پرچم بچه های اروند بالاست

    پاسخ دهید

  2. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۲۲ در ۰۱:۰۹
    نویسنده: Pooya

    لطفا منطقه آزاد انزلی هم تست کنید

    پاسخ دهید

  3. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۲۲ در ۰۳:۲۶
    نویسنده: rohit

    منطقه ماشین شما حرف نداریدا
    مطلب عالی تصاویر هم عالی

    پاسخ دهید

  4. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۲۲ در ۰۹:۲۲
    نویسنده: stirling

    منتظر کلیپ این چشم آتیشی هستیم

    پاسخ دهید

  5. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۲۲ در ۱۱:۰۷
    نویسنده: محسن

    دوج یه اسطورست

    پاسخ دهید

  6. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۲۲ در ۱۲:۱۳
    نویسنده: اسماعیل

    تشکر .اما منتظریم خودروهای بیشتری بررسی کنید

    پاسخ دهید

  7. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۲۲ در ۱۴:۰۶
    نویسنده: Ali

    ممنون بابت مطلب

    پاسخ دهید

  8. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۲۲ در ۱۶:۱۷
    نویسنده: Habib

    سلام عجب هیولایی یک هیولای فولادی سریع و خشن آمریکایی مرسی کارزون

    پاسخ دهید

  9. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۲۲ در ۱۸:۰۴
    نویسنده: میلاد

    چراغ جلو هاش شبیه چراغ جلو پیکان جوانان میمونه البته اون از این سرتره

    پاسخ دهید

  10. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۲۲ در ۲۰:۰۳
    نویسنده: Arswm

    تموم تن و بدن من داره میلرزه چیه این ماشین

    پاسخ دهید

  11. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۴/۲۴ در ۲۰:۵۳
    نویسنده: مجید

    دمتون گرم عجب تستی بود عکسا عالی بودن عکاسای خوبی دارید خسته نباشید

    پاسخ دهید

  12. تاریخ: ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ در ۱۶:۰۳
    نویسنده: دانلود کتاب آیین نامه رانندگی

    ممنون از آموزش هایی که قرار می دهید

    پاسخ دهید

ارسال دیدگاه