قیمت خودروهای پرفروش تولید داخل در بازار + جدول

تابستان هم به پایان رسید، اما بازار خودرو کشور گرمای خرید و فروش را لمس نکرد تا رکود همچنان بر سر آن سنگینی کند. شاید گزاف نباشد اگر تابستان ...
تابستان هم به پایان رسید، اما بازار خودرو کشور گرمای خرید و فروش را لمس نکرد تا رکود همچنان بر سر آن سنگینی کند. شاید گزاف نباشد اگر تابستان امسال را یکی از راکدترین دوران بازار خودروی کشور بدانیم، چه آنکه مشتریان چندان روی خوش به آن نشان نداده و خرید و فروش خودروها روزهای سردی رادر این تابستان داغ سپری کرد.
با وجود این رکود اما قیمت برخی خودروها چه در بازار داخلیها و چه در وارداتیها روندی افزایشی را تجربه کرد و این اتفاق در شرایطی رخ داد که تقاضای چندانی وجود نداشت و هنوز هم ندارد.آن طور که نمایشگاهداران خودرو پایتخت میگویند، در حال حاضر با وجود تداوم رکود سنگین در خرید و فروش خودرو، همچنان با افزایش قیمت چه در نمایندگیها و چه در بازار آزاد مواجه هستیم.
به گفته آنها، بهطور طبیعی وقتی تقاضا برای کالایی از جمله خودرو کاهش یابد، باید با نزولی شدن یا حداقل ثبات قیمت در بازار و کارخانه مواجه باشیم، با این حال قیمتها کماکان رو به افزایش هستند.فعالان بازار تاکید میکنند که اگرچه در بازار خودروهای داخلی شاهد افزایش قیمت بوده و هستیم، با این حال انفجار قیمت در بازار وارداتیها رخ داده است؛ اوضاع به شکلی پیش رفته که در حال حاضر قیمت خودروهای وارداتی با وجود رکود سنگین در بازار، روندی صعودی دارد و یکی از دلایل اصلی آن، بسته ماندن سایت ثبتسفارش است.
قیمت خودروهای صفر در بازار تهران در آغاز معاملات ۳۰ شهریورماه ۹۶ :
خودرو | قیمت (تومان) | تغییر نسبت به هفته گذشته (تومان) |
۲۰۶ تیپ ۲ | ۳۴٫۱۰۰٫۰۰۰ | ۲۰۰٫۰۰۰ ![]() |
۲۰۶ تیپ ۵ | ۳۹٫۲۰۰٫۰۰۰ | ۲۰۰٫۰۰۰ ![]() |
پژو ۴۰۵ GLX | ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ | ۳۰۰٫۰۰۰ ![]() |
پژو ۴۰۵ GLX دوگانهسوز | ۳۲٫۹۰۰٫۰۰۰ | --- |
پژو ۴۰۵ TU5 | ۳۲٫۸۰۰٫۰۰۰ | --- |
۲۰۶ صندوقدار | ۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰ | --- |
۲۰۷ دنده ای | ۴۳٫۹۰۰٫۰۰۰ | ۲۰۰٫۰۰۰ ![]() |
۲۰۷ اتوماتیک | ۵۱٫۸۰۰٫۰۰۰ | ۸۰۰٫۰۰۰ ![]() |
پارس بنزینی | ۳۷٫۸۰۰٫۰۰۰ | ۳۰۰٫۰۰۰ ![]() |
پارس دوگانهسوز | ۳۹٫۳۰۰٫۰۰۰ | --- |
پارس TU5 | ۴۲٫۰۰۰٫۰۰۰ | --- |
سورن توربو کلاس ۲۰۲ | ۴۱٫۵۰۰٫۰۰۰ | --- |
سمند LX | ۳۲٫۳۰۰٫۰۰۰ | ۲۰۰٫۰۰۰ ![]() |
سمند EF7 بنزینی | ۳۲٫۷۰۰٫۰۰۰ | --- |
سمند دوگانهسوز (مخزن کوچک) | ۳۴٫۵۰۰٫۰۰۰ | --- |
تندر۹۰ پارس خودرو | ۴۱٫۴۰۰٫۰۰۰ | --- |
تندر۹۰ اتومات | ۴۹٫۹۰۰٫۰۰۰ | --- |
تندر۹۰ اتومات "پلاس" | ۵۰٫۶۰۰٫۰۰۰ | ۲۰۰٫۰۰۰ ![]() |
اچ سی کراس | ۴۵٫۹۰۰٫۰۰۰ | ۳۰۰٫۰۰۰ ![]() |
پراید ۱۳۱ | ۲۱٫۷۰۰٫۰۰۰ | --- |
پراید ۱۱۱ | ۲۲٫۹۰۰٫۰۰۰ | --- |
تیبا SX | ۲۶٫۳۰۰٫۰۰۰ | --- |
تیبا هاچ بک EX | ۲۷٫۸۰۰٫۰۰۰ | --- |
ساینا | ۲۸٫۴۰۰٫۰۰۰ | --- |
برلیانس H320 اتومات | ۵۵٫۹۰۰٫۰۰۰ | ۳۰۰٫۰۰۰ ![]() |
برلیانس H330 اتومات | ۵۸٫۲۰۰٫۰۰۰ | ۵۰۰٫۰۰۰ ![]() |
پارس تندر | ۴۲٫۶۰۰٫۰۰۰ | --- |
ساندرو اتومات | ۵۴٫۴۰۰٫۰۰۰ | --- |
ساندرو استپوی اتومات | ۶۲٫۶۰۰٫۰۰۰ | --- |
رنو کپچر | ۱۱۳٫۰۰۰٫۰۰۰ | ۵۰۰٫۰۰۰ ![]() |
دنا | ۴۵٫۴۰۰٫۰۰۰ | ۵۰۰٫۰۰۰ ![]() |
دنا پلاس | ۵۳٫۱۰۰٫۰۰۰ | ۲۰۰٫۰۰۰ ![]() |
ویتارا فول | ۱۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰ | ۵۰۰٫۰۰۰ ![]() |
مزدا۳ | ۱۱۹٫۰۰۰٫۰۰۰ | ۵۰۰٫۰۰۰ ![]() |
5 نظر
یه زمانی میگفتن پراید رسید به زانتیا …. الا ن زانتیا رو هم رد کرده. فقط باید گریست.
سلام. نمیدونم تا کی باید چوب حمایت از محصولات به اصطلاح وطنی رو بخوریم که ی پرایدو ۲۳،۰۰۰،۰۰۰ میلیون پولشو بدیم!؟ مگه فرق ما با عرب های به زعم خودمون تن پرور چیه که اونا باید کیا سورنتو ۲۰۱۷ رو حداکثر با ۱۱۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون سوار بشن بعد ما برای خرید همین ماشین تو کشور عزیزمون باید ۲۹۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون یعنی بیش از ۲٫۵ برابر اون کشور پول پرداخت کنیم. یعنی اعتماد به سران مملکت اینقدر باید هزینه داشته باشه!!!!!!!!!
دیگه قضاوت به عهده خودتون……..
تاکی سایپا با ایران خوردو میخوان پرایدو پژو از رده خارج ۳۰ سال پیش اروپارو تولید کننو قالب کنن به مردم خدامیداندوبسسس
سلام ماشین های ایران خودرو جز دردسر هیچی دیگه نداره
موتور چینی که یا تسمه پاره میکنه یا واشر میزنه و هزینه خیلی بالایی هم داره هم قطعات هم نگهداری هم تعمیراتش …
ظاهرشم که دیگه هیچی نمیگم همه میدونن که خیلی قدیمی ظاهرش خسته کننده شده …
درسته موتورش قوی تره ولی وزنش هم بیشتره مصرفشم بیشتر تعمیراتشم گرونتره ..
مزدا ۳ شده ۱۲۱ تومن . بازم میره بالاتر – قیمت گذاری بیس خاصی نداره ، مقایسه ای تو ایران