مرسدس بنز AMG GT نسخه‌ی سدان معرفی شد | منطقه ماشین

مرسدس بنز AMG GT نسخه‌ی سدان معرفی شد

مرسدس بنز AMG GT نسخه‌ی سدان معرفی شد

مدل کوپه از سری GT، اولین خودروی اختصاصی با تولید انبوه در تاریخ AMG محسوب می‌شود.با معرفی نسخه‌ی سدان از AMG GT، محصولی رؤیایی به سبد مرسدس بنز اضافه می‌شود.

بعد از چند ماه انتظار و تماشای تصاویر جاسوسی از مدل سدان AMG GT، امروز شاهد تولید یک شاهکار جدید در صنعت خودروسازی دنیا بودیم. سال گذشته، طرح مفهومی این خودرو در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شد و امروز، نمونه‌ی نهایی و قابل تولید از دومین محصول اختصاصی AMG، در معرض دید بازدیدکنندگان ژنو ۲۰۱۸ قرار گرفته است. چند روز پیش در منطقه ماشین، خبر از پیش‌نمایش سدان AMG GT و تست‌های نهایی آن در جاده‌های برفی شمال اروپا داده بودیم. حال می‌توانیم به تشریح جزئیات فنی و اطلاعات رسمی این محصول سریع و لوکس بپردازیم.

بهتر است در ابتدا سراغ جذاب‌ترین موضوع در این کلاس بدنه برویم. سدان AMG GT فعلا در ۳ نسخه معرفی شده است. مدل استاندارد با کد GT53 شناخته می‌شود و دارای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین‌توربو با قدرت ۴۳۵ اسب بخار خواهد بود. این محصول ارزان‌ترین مدل محسوب می‌شود؛ اما به لطف گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر در دورهای پایین، ۴.۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. جالب است بدانید که میانگین مصرف سوخت AMG GT53، همراه با جدیدترین سیستم دو دیفرانسیل مرسدس بنز موسوم به ۴Matic پلاس، تنها ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

دیگر مدل‌های سدان AMG GT، دارای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر توئین‌توربو با حجم ۴ لیتر هستند؛ اما به دلیل قدرت و گشتاور متفاوت، با کد‌های GT63 و GT63 S شناخته می‌شوند. نسخه‌ی AMG GT63، قدرت ۵۸۵ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند که برای رساندن این محصول به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۳.۴ ثانیه کافی خواهد بود. نهایت سرعت این مدل، ۳۱۰ کیلومتر و میانگین مصرف سوخت، ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

توانایی‌های مرسدس بنز AMG GT63 فراتر از انتظار به نظر می‌رسد و حتی علاقه‌مندان سوپراسپرت‌های امروزی را جذب خود می‌کند. اما مهندسان AMG با عرضه‌ی AMG GT63 S ثابت کرده‌اند که می‌توان یک خودروی چهاردر، لوکس، بسیار سریع و پرهیجان ساخت. این محصول با همان پیشرانه‌ی مشهور ۴ لیتری در سری AMG همراه است؛ اما قدرت خیره‌کننده‌ی ۶۳۹ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر از دور موتور ۲۵۰۰ دور بر دقیقه تولید خواهد کرد. با این شرایط، زمان‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت AMG GT63 S به زمان باورنکردنی ۳.۲ ثانیه می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر دارد.

صحبت از فناوری‌های مدرن و امکانات رفاهی در سدان AMG GT، به دلیل تعداد زیاد آن‌ها چندان ساده نیست. در بحث فنی باید به سیستم بوست EQ اشاره کرد که مثل پیشرانه‌های هیبرید، در دورهای پایین و شروع حرکت، به همراه موتور احتراقی فعالیت می‌کند. بوست EQ در AMG GT، بین پیشرانه و جعبه‌دنده‌ نصب شده است و قدرت ۲۱ اسب بخار همراه با ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور اضافه دارد. علاوه بر این، نسل جدید فناوری دو دیفرانسیل مرسدس بنز، موسوم به ۴Matic پلاس در تمامی نسخه‌های AMG GT وجود دارد. این سامانه، گشتاور تولیدی را با توجه به نوع رانندگی و شرایط محیطی، بین چرخ‌های جلو و عقب تقسیم می‌کند. در مدل‌های GT63 و GT63 S، حالت رانندگی دریفت هم قابل انتخاب خواهد بود تا سیستم ۴Matic، عملکردی پرهیجان و مفرح داشته باشد.

طراحی سدان AMG GT، با ملاحظات آیرودینامیک انجام شده است. این خودرو به لطف هدایت‌کننده‌های هوا در سپر جلو و بالچه‌ی با زاویه‌ی متغیر در عقب، از آیرودینامیک فعال بهره می‌برد. البته مدل‌های GT63 و GT63 S می‌توانند با سپرهای بزرگ‌تر و بال عقب عریض‌تر، علاوه بر ظاهر متفاوت، شرایط آیرودینامیک بهتری داشته باشند؛ ضمن اینکه به‌صورت دستی تنظیم شوند. آپشن فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب بر خلاف چرخ‌های جلو، تنها در مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر قابل سفارش است؛ اما صرفا در سرعت‌های کمتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، عملکرد با زاویه‌ی مخالف خواهد داشت و در سرعت‌های بالاتر، هماهنگ با چرخ‌های جلو تغییر زاویه می‌دهد تا پایداری خودرو افزایش پیدا کند.

کابین سری AMG GT با بدنه‌ی چهاردر، قابل مقایسه با مدل‌های کلاس S مرسدس بنز است. بخش زیادی از داشبورد با ۲ نمایشگر ۱۲.۳ اینچ ارائه می‌شود که سرشار از امکانات کنترلی برای آپشن‌های رفاهی هستند. فراموش نکنیم که مدل سدان AMG GT، یک خودروی اسپرت با قابلیت استفاده‌ی خانوادگی است. این محصول می‌تواند مشابه یک هاچ‌بک عمل کند و با خواباندن صندلی‌های عقب، ۱۳۲۴ لیتر فضای بار داشته باشد. حتی در حالت عادی صندلی‌ها هم ۳۹۵ لیتر فضای مفید در صندوق عقب AMG GT وجود دارد. از سویی دیگر، کشیدگی بدنه خودرو قابل مقایسه با مرسدس بنز CLS است و راحتی بسیار خوبی برای سر و جلو زانوی سرنشیان عقب فراهم می‌کند.

عرضه‌ی مدل‌های مختلف AMG GT، حدود یک سال دیگر انجام خواهد شد و قیمت دقیقی برای آن‌ها اعلام نشده است. با این حال می‌توان مطمئن بود که از مرسدس بنز CLS63 سری AMG با قیمت ۱۱۰ هزار دلار، گران‌تر باشند.

درباره نویسنده

Mr-Hossein   بنیان‌گذار , موسس و مدیر ارشد شرکت و سایت منطقه ماشین

ارسال دیدگاه