مصاحبه رسمی و اختصاصی منطقه ماشین با سیروان موتورز | منطقه ماشین

مصاحبه رسمی و اختصاصی منطقه ماشین با سیروان موتورز

مصاحبه رسمی و اختصاصی منطقه ماشین با سیروان موتورز

با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز ۹۷ ما تصمیم گرفتیم مصاحبه ای هیجان انگیز را با برند شهیر سیروان موتورز اولین شرکت خودروسازی ایرانی که پرتو و نمادیست از فرادستی در ایران,انجام دهیم.شرکتی که برای اولین بار در تاریخ کشور در حال ساخت سوپراسپرت و خودروی پاکی است که بزودی رونمایی خواهند شد. با شکیبایی بالا از این مصاحبه لذت ببرید با سوالاتی که مطرح شده در خصوص آماتا, الهه سبر هیبریدی ایران.

منطقه ماشین : (از سیروان موتورز و تاریخچه این شرکت محبوب ایرانی بگویید)

در سال ۸۹، شرکت دانش بنیان سیروان موتورز، با هدف ورود به دنیای فناوری و تکنولوژیهای نوین در زمینه ی طراحی و ساخت سوپراسپرت با پلتفرم و بدنه ی اختصاصی، ساخت ربات و ماشین های هوشمند و همچنین تحقیق و توسعه ی دانش فنی دستاورد انحصاری خود در تولید انرژی های پاک( فناوری ایرهیبرید)، در اروپا به ثبت رسید. شایان ذکر است سیروان موتورز به عنوان هسته ی مرکزی در راس تمامی تولیدات خود قراردارد، و محصولات تولید شده در مجموعه های مختلف خود را با نام و لوگوی اختصاصی مربوط به واحد تولید کننده ی آن که کاملا به سیروان موتورز وابسته است، وارد بازار جهانی میکند، و سری اول محصولات ما برای بیان توانمندی علمی شرکت سیروان موتورز، ساخت و تولید سوپراسپرت "فینیکس" و خودروی مدرن و هوشمند شهری " آماتا "با ویژیگیها و توانمندی های خاص نسبت به دیگر رقبا است.

منطقه ماشین : (از خودرو آئرودینامیک فینیکس چه خبر؟تاریخ دقیق رونمایی مشخص شده است؟)

ساخت خودرو در کلاس سوپراسپرت در دنیا یکی از پیچیده ترین و مهندسی ترین کلاس خودرویی هست، و ما این کار را درکشوری آغاز کردیم که علاوه بر حواشی، با چالشهای صنعتی بسیاری مواجه هستیم با این حال روند تکمیل فینیکس ادامه دارد و با توجه به مشکلات متعدد ترجیح خواهیم داد فعلا در این رابطه تاریخ دقیقی اعلام نشود، تا گذر از مرحله ی امن که خدای ناکرده، رونمایی رسمی محصول دچار تاخیر نشود.

منطقه ماشین : (از آنجایی که این مصاحبه در رابطه با الهه سبز هیبریدی ایران است میرویم سراغ آماتا. ایده ساخت خودرو پاک آماتا از کجا امد؟)

آماتا حاصل خلاقیت بنیانگذار شرکت و خالق فینیکس است که با توجه به ترافیک زیاد در کلان شهرها و آلودگی زیست محیطی و نبود یک خودروی کاملا مدرن با طراحی و تولید ایرانی در کشور و در دنیا ، آماتا توسط مهندس سیروان طراحی و در حال متولد شدن است.

منطقه ماشین : (ما شاهد این بودیم که برند سیروان موتورز با رونمایی اینترنتی فینیکس چنان ولوله‌ای در بازار ایران به راه انداخت که همه جا به صورت گسترده درمورد این سوپر اسپرت بحث و گفتگو شد. آیا عرضه مدل آماتا، خودرویی که به گفته شما با فن‌آوری هیبرید در مقیاس تجاری به بازار داخلی و خارجی قرار است عرضه شود با خودرویی مانند تویوتا پریوس رقابت میکند؟)

در رابطه با فینیکس باید اعلام کنیم که هنوز مردم عزیز این خودرو را از نزدیک مشاهده نکرده اند تا شاهد جزِئیات و زیبایی فینیکس با توجه به امکانات داخل کشور باشند، و البته ما سپاسگزار و قدردان همراهی و لطف مردم و حمایت آنها هستیم.
آماتا خودرویی نوین با تعریفی کاملا متفاوت از یک خودروی امروزی است که نمیتوان آن را با دیگر کلاس های خودرویی موجود در بازار مقایسه کرد، آماتا یک خودروی هیبریدی ( خورشیدی - الکتریکی ) با ظرفیت ۲ سرنشین است که برای سفرهای درون شهری طراحی شده.
آماتا پارامترهای منحصربفرد خود را دارد که میتواند آن را متمایز کند که بخشی از این پارامترها را میتوان قیمت مناسب، امکانات رفاهی بیشتر، خدمات با کیفیت و گسترده، و بسیاری از موارد دیگر که در آینده اعلام خواهیم کرد

منطقه ماشین : (این خودرو چه زبان طراحی دارد؟ آماتا از آینده می آید؟آیا طراحی نسل نوین آماتا با خودروهایی که در خیابان‌ها می‌بینیم شباهت دارد؟)

آماتا از زبان جدیدی در طراحی تَبَعیت دارد و سعی شده در آن تفاوت های زیادی با خودرو های امروزی داشته باشد، میتوان گفت آماتا خودروی از آینده است و از آنجایی که در آینده ی نزدیک شاهد تغییر در ساختار خوردروهای امروزی خواهیم بود، میتوان گفت آماتا از نسل Futuristic cars است

منطقه ماشین : (توضیحاتی درمورد کابین آماتا بفرمایید...ما تصور میکنیم آماتا با تفکری رو به آینده ترسیم شده است , درست است؟)

بله کاملا درست است ،همانگونه که پیشتر اعلام کردیم آماتا برای شهرهای پرترافیک طراحی شده تا با امکانات خود به سفرهای درون شهری سهولت بیشتری ببخشد، طراحی داخلی آماتا، مدرن، ساده، جذاب، با فضای داخلی زیاد و زیبا طراحی شده و در آن از خطوط و طرحی استفاده شده که علاوه بر تاثیر گذاری آن بر روی آرامش سرنشینانش، از فضای زیبا و لوکسی نیز برخوردار باشد.

منطقه ماشین : (حدودا مشخصات فنی آماتا چطور است؟)

آماتا از دو انرژی خورشیدی و الکتریکی از نسل جدید پانل های خورشیدی استفاده میکند .
سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت
دو سرنشین
شارژ سریع
شیشه های نانو تکنولوژی Nanoprotect AG
رنگ بدنه از فناوری نانو تکنولوژی
اطلاعات بیشتر بزودی همراه با معرفی و رونمایی محصول اعلام خواهد شد

منطقه ماشین : (پیشرانه و ایمنی آماتا چطور است؟)

 

در حال حاضر می توانیم اعلام کنیم آماتا خورشیدی - الکتریکی است و اطلاعات تکمیلی در رابطه با توان موتور و بازده آن را در رونمایی رسمی از آماتا اعلام خواهیم کرد، از نظر ایمنی باید گفت بیشترین توجه در طراحی و مهندسی آماتا در جهت حفظ امنیت و آرامش سرنشینانش بوده است و می توان گفت می تواند نمره ی خوبی در تست تصادف و ایمنی خود کسب کند.

منطقه ماشین : (قوای محرکه آماتا فقط در نوع برقی عرضه میشود؟)

در نسل اول آماتا بله ( خورشیدی - الکتریکی ) اما در طرح توسعه آن برای نسل بعدی آماتا از سیستم ایر-هیبرید استفاده خواهد شد

منطقه ماشین : (لطفا از فناوری‌های امنیتی آماتا توضیحاتی بفرمایید)

اجازه دهید اطلاعات بیشتر در این رابطه بعد از رونمایی و تست های مربوطه منتشر گردد تا آماتا،معرف خود و توانایی های خود باشد، اما اگر توضیح مختصری در این رابطه مایل باشم بدهم این است که آماتا فقط برای مالک خود گوش به فرمان است و شخص دیگری بدون اطلاع از مالک آن نمیتواند آنرا به حرکت درآورد یا هدایت نماید.

منطقه ماشین : (با توجه به هیبریدی بودن آماتا باتری‌های این خودرو چندسال و یا به چه نحو ضمانتی بهره می‌برند؟)

قطعا اولین پارامتری که برای ما اهمیت دارد، خدمات در حد رضایتمندی اکثریت مردم است و سعی خواهیم کرد با توجه به هزینه ی پرداخت برای داشتن آماتا، خدمات و ضمانت سیروان موتورز با توجه به شرایط نگهداری و استفاده از آن برای مصرف کننده جذاب باشد و در رونمایی رسمی بعد از انجام تستهای ترافیک و .... این اطلاعات را در اختیار خریدارن محترم خواهیم گذاشت

منطقه ماشین : (به‌واسطه پیشرانه درون‌سوز پاک و سامانه هایبرید پربازده آماتا آیا میتوان گفت قرار است چه میزانی از انتشار دی‌اکسید کربن در جو زمین جلوگیری شود؟)

 

آماتا هیچگونه پیشرانه ی درون سوزی ندارد، و انتشار اطلاعاتی از میزان انتشار دی اکسید کربن با توجه به میزان نیاز به شارژ آن، چون نیاز به تست های دقیقتر و آزمایش دارد در آینده پیش از آغاز فروش ، این اطلاعات را منتشر خواهیم کرد

منطقه ماشین : (در صحبت های گذشته شما تعاریفی از فرمان و تعلیق خوب آماتا داشته اید.میشود لطفا توضیحات بیشتری برای کاربران ما بیان کنید؟)

بنیانگذار شرکت، در طراحی آماتا سعی کرده اند که با خلاقیت زیادی این خودرو طراحی شود و به شکل های گوناگون در بخش های مختلف در آماتا این خلاقیت را لحاظ کرده اند، که یکی از آنها را میتوان نوع فرمان آماتا نام برد که تفاوت زیادی نسبت به خودروهای امروزی دارد، منظور از تفاوت در طراحی غربیلک فرمان نیست، منظور در مکانیزم جهت دهی به نوع چرخش چرخها برای گردش آماتا است. این تفاوت می تواند سهولت بیشتری را در زمان هدایت آماتا ایجاد کند، اما باید در نظر داشت در این نوع از خودروها قطعا تفاوتهای زیادی با خودروهای معمولی خواهد داشت.

منطقه ماشین : (موضوع دیگر مربوط به کیفیت خدمات و سرویس‌دهی به این‌گونه از خودروهاست. می‌دانیم و می‌دانید که خودروهای هیبریدی در این دیار در آغاز راه‌اند و اگر به فرضی خوش‌بینانه تعمیرکاران محدودی به تعمیر خودروهای هیبریدی تا حدی آشنا هستند – مستثنی کنیم، غالب تعمیرکاران خصوصی در کشورمان به تعمیر خودروهای هیبریدی آشنا نیستند و طبق عرفی کمابیش رایج در میان تعمیرکاران ایرانی، ابتدابه‌ساکن در مقابل تکنولوژی‌های جدید به‌شدت مقاومت و حتی علیه آنها جوسازی نیز می‌شود! پس می‌بینیم که خرید خودروی هیبریدی در کشورمان تا چه اندازه با ریسک توأم بوده و تا چه حد هم دلهره‌آور است. با این وصفی که انجام شد، سیروان موتورز تا چه اندازه به سرویس‌دهی و تعمیرات درازمدت این خودرو تمرکز نموده و چه راهکارهایی را برای رفع تشویش‌ها و دل‌نگرانی‌های به‌حق مشتریان اندیشیده است؟)

بسیار متشکرم از مطرح کردن این سوال، باید گفت هر ایده و محصول جدیدی در دنیا با این موضوع برخورد دارد که در ابتدا کمی در برابر آن مقاوت میشود چرا که ناشناخته است و البته در کشور ما این موضوع شدیدتر است، با این حال بنیانگذار محترم شرکت، آماتا را با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی، و امکانات صنعتی در داخل کشور طراحی کرده اند، و صد البته با توجه به ظرفیت تولید ما خدمات کافی را ارائه خواهیم کرد و با توجه به افزایش تولید به پشتوانه ی تقاضا، کیفیت خدمات دهی را به همان نسبت افزایش میدهیم، البته باید اعلام کنیم، آماتا در بخش فنی خود به جهت ساده سازی آن برای استقبال مردم، سیستم مکانیکال ساده ی برای آن در نظر گرفته شده ، ( منظور از ساده بودن این است که از فناوری های پیچیده که در داخل کشور با آن آشنایی ندارند و یا هزینه ی تعمیر آن بالا و یا قطعات آن کم باشد در داخل کشور استفاده نشده است) و اعلام میکنیم، در کنار تولید محصولات با کیفیت، قطعا در موفقیت هر محصول خدمات پس از فروش آن نفش مهمی ایفا میکند.

منطقه ماشین : (سیروان موتورز چه تجهیزات رفاهی برای الهه سبز هیبریدی در نظر گرفته است؟)

سیستم پارک ۹۰ درجه
دور در جا ۳۶۰ درجه چرخش کامل
فرمان متحرک که در زمان پارک در داخل داشپورت پنهان میشود.
درب های برقی
پانل خورشیدی متحرک
صندلی های مدرن و برقی و متحرک
سیستم بدون آینه
پوسته ی متحرک
شیشه های خود تمیز شونده و ضد UV
و بسیاری از امکانات دیگر که در زمان رونمایی محصول آن را معرفی خواهیم کرد که برای هر بیننده ایی میتواند چشمگیر باشد

منطقه ماشین : (پرسش بسیار مهم باقی مانده و آن اینکه، مهم‌ترین فاکتور که همان بهای این خودروست بر مصرف‌کننده نوعی مجهول است..توضیحاتی بفرمایید که آماتا برای بازار ایران تا چه حدی اقتصادی است؟)

با توجه مهمترین هدف و خواست ما که خدمت به مردم عزیز و محترم کشورمان است، در رابطه با قیمت به نسبت امکاناتی که در آماتا قرار دارد این خودرو متناسب با وضعیت اقتصادی اکثریت قشر جامعه ایرانی است تا عزیزان بیشتری از این خودروی هوشمند و متفاوت همانند کشورهای مدرن و پیشرفته استفاده کنند و دارای یک خودروی مدرن و لوکس باشند، قیمت قطعی فعلا مشخص نیست اما اعلام میکنیم قیمتی در حد خودروهای تولید داخل خواهد داشت.

سیروان موتورز کمال تشکر را از شما به جهت این مصاحبه و از مردم عزیز به جهت همراهی و حمایت گرم دارد و همچنین در پایان از مسئولین محترم کمال تشکر و سپاسگزاری را داریم چرا که همواره به جهت خدمت به مردم عزیز صمیمانه در کنار ما قراردارند .
امیدوارم هستیم با رونمایی از آماتا موجب خوشحالی مردم عزیز کشورمان باشیم

 

با کمال تشکر
روابط عمومی و واحد فنی و اجرایی سیروان موتورز

 

 

کانال تلگرام

کانال تلگرام منطقه ماشین

                                                 

صفحه اینستاگرام

صفحه اینستاگرام منطقه ماشین

درباره نویسنده

Mr-Hossein   بنیان‌گذار , موسس و مدیر ارشد شرکت و سایت منطقه ماشین

5 نظر

  1. تاریخ: ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ در ۱۹:۱۷
    نویسنده: ARSHAM

    وای خدااااا
    این بینظیره
    دیگه دوره پراید و ۲۰۶ و … تموم شد

    پاسخ دهید

    • تاریخ: ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ در ۲۲:۳۸
      نویسنده: عرفان

      انشاء الله
      امیدواریم به زودی ویترین کاذب صنعت ما از ikco و saipa به sirvan تغییر پیدا کنه . من بهشون اطمینان کامل دارم چون به یک نفر مثل من ک تاحالا بیشتر از دوستم با مسئول روابط عمومی sirvan چت کردم به عنوان نماینده ای از مردمش به همه سوالات من جواب داده و این یعنی ورود فرهنگ صنعتی درست و حسابی (به تعبیر خودم). احتمالا اگه ایشون این نظرات رو بخونن خودشون متوجه میشن که کدومم.
      البته این هم بگم که این توهم “”ما نمیتوانیم”” رو سیروان باطل میکنه که باز هم جوونامون مثل قدیما خییلی بزرگتر از رویا های استخدامی و فروشندگی فکر کننن. مرسی از سیروان موتورز

      پاسخ دهید

  2. تاریخ: ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ در ۲۲:۲۹
    نویسنده: عرفان

    عاششششششقتونیم همه ….عیدتون مبارک ایشالا ۱۰۰ تا عید با خبر های خوب کنار هم دیگه

    پاسخ دهید

  3. تاریخ: ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ در ۲۳:۲۹
    نویسنده: امیر

    منطقه ماشین مصاحبتون خیلی هوشمندانه و دقیق بود و ممنون از سیروان موتورز بخاطر شجاعتی که دارن در پاسخ به سوالات

    پاسخ دهید

  4. تاریخ: ۱۳۹۷/۰۱/۲۵ در ۱۳:۳۲
    نویسنده: amirreza

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

    پاسخ دهید

ارسال دیدگاه