کراس اور لکسوس UX رسما رونمایی شد | منطقه ماشین

کراس اور لکسوس UX رسما رونمایی شد

کراس اور لکسوس UX رسما رونمایی شد

پس از انتشار تصاویر کراس‌اور جدید لکسوس UX، مدل نهایی اینمحصول ژاپنی در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ به نمایش گذاشته شد.

با رونمایی از مدل نهایی و تولیدی لکسوس UX، بازار داغ کراس‌اورهای کامپکت عضو جدیدی دریافت خواهد کرد. البته مدل نهایی UX به جذابیت و طراحی تهاجمی مدل مفهومی که در نمایشگاه خودوری پاریس ۲۰۱۶ معرفی شد نیست، با این‌حال به لطف زبان طراحی جدید این برند لوکس ژاپنی و به‌خصوص جلوپنجره‌ی بزرگ، مطمئناً UX در خیابان جلب توجه خواهد کرد.

نمای خاص جلوپنجره در کنار خطوط تیز و چراغ‌های عقب عریض که شباهت آن‌ها به مدل مفهومی UX واضح است، به همراه ۱۲۰ چراغ LED مستقل، کراس‌اور ژاپنی را خاص‌تر از همیشه می‌کند. رینگ‌های ۱۷ و ۱۸ اینچی لکسوس UX با گذراندن تست تونل باد، به‌طور ویژه برای این مدل طراحی شده‌اند. همه چیز UX در طراحی آن متفاوت خلاصه نمی‌شود؛ در واقع یکی از افتخارات تیم مهندسی لکسوس، شعاع پیچ ۱۰.۳ متری این مدل است. لکسوس UX با استفاده از پلتفرم جدید GA-C بهترین شعاع پیچ در کلاس کراس‌اورهای کامپکت را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، مرکز ثقل UX در پایین‌ترین مکان ممکن بوده است که بدون شک در فرمان‌پذیری و به‌خصوص جاده‌های پر پیچ و خم مفید واقع می‌شود.

لکسوس UX با طول نزدیک به ۴.۵ متر و فاصله‌ی دو محور ۲.۶۳ متر به اندازه‌ی طراحی بدنه، کابین منحصربه‌فردی انتخاب نکرده است. با این وجود فضای داخلی UX به دلیل الهام تیم طراحی از طرح‌های سنتی ژاپنی، حس تازگی و طراوت خاصی دارد. به عنوان مثال، طرح و دوخت ساشیکو (Sashiko) که در لباس‌های هنرهای رزمی چون جودو استفاده می‌شود، نمای جالب و شرقی به کابین لکسوس داده است. لکسوس UX فضای داخلی با طرح سنتی را با انواع تجهیزات مدرن مانند سیستم تهویه‌ی پیشرفته با چراغ‌های LED ترکیب کرده است.

نسخه‌ی ۲۰۰ لکسوس UX از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری بنزینی با قدرت ۱۶۸ اسب بخار و بازده حرارتی حدود ۴۰ درصد در کنار جعبه‌دنده‌ی جدید CVT استفاده می‌کند. در مقابل مدل هیبرید با کد ۲۵۰h، قدرت ۱۷۶ اسب بخار و به لطف موتور برقی محور عقب، با سیستم تمام چرخ محرک قرار گرفته است. هنگامی که سنسورهای و رایانه‌ی UX کمبود چسبندگی چرخ‌های عقب را تشخیص دهند، حداکثر تا ۸۰ درصد قدرت پیشرانه در سرعت‌های بالای ۷۰ کیلومتر بر ساعت به محور عقب فرستاده می‌شود.

نسخه‌ی F Sport علاوه بر چندین تغییر در طراحی خارجی و بدنه، در بخش فنی نیز بهنیه شده است. این نسخه با تنظیم سفارشی سیستم تعلیق و آپشن سیستم تعلیق متغیر انطباقی لکسوس LC جهت کاهش تکان‌های خودرو همراه می‌شود. تولید کراس‌اور کامپکت لکسوس UX از پاییز سال جاری میلادی آغاز می‌شود؛ بازار آمریکا از اوایل زمستان میزبان این کراس‌اور ژاپنی خواهد بود.

درباره نویسنده

Mr-Hossein   بنیان‌گذار , موسس و مدیر ارشد شرکت و سایت منطقه ماشین

ارسال دیدگاه