آمار تولید فصلی خودروها، جایگزین آمار ماهیانه می‌شود | منطقه ماشین

آمار تولید فصلی خودروها، جایگزین آمار ماهیانه می‌شود

آمار تولید فصلی خودروها، جایگزین آمار ماهیانه می‌شود

پیرو تصمیم شرکت تسلا مبنی بر انتشار آمار فروش فصلی؛ جنرال موتورز هم قصد دارد در آینده به همین طریق عمل کند.

اخیرا شرکت تسلا تصمیماتی مبنی بر ارائه آمار فروش خود در هر سه ماه گرفت. پیش از آن، خودروساز آمریکایی این اعداد و ارقام را به صورت دلخواه و زمانی که به نظر کارشناسان این شرکت،‌ شرایط مناسب بود، منتشر می‌کرد. درحالی‌که در بازار ایالات متحده این گزارش‌ها معمولا در هر ماه منتشر می‌شود و این موضوع به گونه‌ای عرف بازار است؛ انتشار آمار فروش در هر فصل با این اصل در تضاد است و می‌تواند کل بازار این منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.در اقدامی تعجب‌آور، جنرال موتورز رسما اعلام کرد، قرار نیست آمار فروش تولیدات خود در ایالات متحده را به صورت ماهانه گزارش کند و به جای آن، گزارش آمار فصلی در دستور کار قرار خواهد گرفت.در همین راستا، خبرگزاری دیترویت با کارشناس تجزیه و تحلیل صنعت خودرو؛ مایکل کربز گفتگو کرده است. او تصور می‌کند که شرکت‌هایی چون جنرال موتورز و تسلا با واکنش‌هایی مبنی بر عدم شفاف‌سازی کافی مواجه‌ شده‌اند و همین امر سبب این تصمیم‌گیری شده است. به احتمال زیاد تسلا هم به همین دلیل برنامه‌ی خود را تغییر داده است. اما سوال اینجا است که آیا سایر شرکت‌های خودروسازی هم از این قاعده پیروی خواهند کرد. کربز حدس می‌زند که در آینده این اتفاق خواهد افتاد.

به این ترتیب زمان‌بندی وب‌سایت‌هایی مثل InsideEV هم در این زمینه تغییر خواهد کرد و طبق برنامه‌ی آماری شرکت‌های خودروسازی تنظیم می‌شود. شاید اقدام جنرال موتورز به این معنی باشد که در آینده خبری از گزارش فروش ماهانه‌ی خودروهای پلاگین هیبریدی در این وب‌سایت نخواهد بود که این امر برای مخاطبین دیرینه این سایت که اطلاعات مربوطه را مطالعه می‌کردند، خوشایند نیست. در نشر رسمی این خبر، جنرال موتورز اعلام کرده است که آمار فروش محصولات خود را در سه ماه دوم سال ۲۰۱۸ و روز ۱۲ تیرماه امسال منتشر می‌کند. در ادامه آمار سه ماه سوم و چهارم هم در روز‌های ۱۰ مهرماه و ۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۷ گزارش خواهد شد. کرت مک‌نیل، معاون بخش فروش جنرال موتورز معتقد است که در زمان محدود ۳۰ روز، نمی‌توان روند فروش واقعی محصولات را در چنین بازار پرنوسان و پررقابتی، تفکیک کرد. او می‌گوید که گزارش آمار فصلی با اهداف ما سازگاری بیشتری دارد و کیفیت داده‌های این نوع گزارش، باعث می‌شود که روند کسب‌وکار بهتر درک شود. در صنعت خودروسازی، آمار فروش ماهانه در معرض مسائلی است که آن را نسبت به آمار سه ماهه بسیار متغیر می‌کند. عواملی مثل روند عرضه محصول، آب و هوا و سایر فاکتورهای فصلی، تعداد روزهای فروش و فعالیت‌های انگیزشی نظیر جلسات و کنفرانس‌ها بر این مسئله تاثیر می‌گذارند.

البته در مجموع، شفاف‌سازی قوی جنرال موتورز در این حوزه، فروش عوامل زیرمجموعه، اطلاعات مختلط ناوگانی و فهرست دارایی‌ها دست‌خوش تغییر نخواهد شد و این شرکت در آینده هم از اطلاعات تخمینی شبکه بزرگ J.D پاور PIN به منظور پی بردن به قیمت مناسب برای عوامل فروش و متوسط هزینه‌های معاملات استفاده خواهد کرد. بد نیست بدانید که آمار فروش ماه مارس ۲۰۱۸ این شرکت چند روز پیش اعلام شده است.

درباره نویسنده

Ali - عضو ارشد


Warning: Illegal string offset 'buttons_type' in /home/mycarzon/public_html/wp-content/plugins/tmm_addthis/index.php on line 72

Warning: Illegal string offset 'add_buttons' in /home/mycarzon/public_html/wp-content/plugins/tmm_addthis/index.php on line 75

ارسال دیدگاه

ارتباط با ما

نشان ملی ثبت


logo-samandehi

درباره ما

سایت منطقه ماشین با اهدافی متفاوت برای مردم ایجاد شد.با گروهی بزرگ و حرفه ای از تهران و تمام مناطق آزاد ایران با امکانات وخدماتی جدید برای اولین بار در کشور سپاسگزایم از شما مردم عزیز برای همراهیتان

طراحی و اجرا : گرافیک ایران