لامبورگینی اونتادور S با تیونینگ نوویتک | منطقه ماشین

لامبورگینی اونتادور S با تیونینگ نوویتک

لامبورگینی اونتادور S با تیونینگ نوویتک

تیونر مشهور آلمانی از جدیدترین محصول خود با بهینه‌سازی ظاهری و فنی لامبورگینی اونتادور S رونمایی کرد. نسخه‌ی نویتک، در ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

شرکت تیونینگ نوویتک (Novitec) به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای تیونینگ جهان، در جدیدترین محصول خود به سراغ لامبورگینی انتادور S رفته است تا هنر تیونینگ ظاهری و فنی را در سوپراسپرت گاو خشمگین ایتالیایی به نمایش بگذارد. تیم مهندسی نوویتک که انواع پکیج بهینه‌سازی را برای محصولات برندهای مطرح جهان مانند لامبورگینی، فراری، مازراتی، رولزرویس، مک‌لارن و تسلا موتورز ارائه می‌دهد، با تیونینگ خودروهای اسپرت و سوپراسپرت ناآشنا نیست.

لامبورگینی اونتادور به‌عنوان پرچم‌دار جدید برند گاو ایتالیایی و جایگزین سوپراسپرت مورسیه‌لگو (Murciélago، با تلفظ ایتالیایی مورچه‌لاگو) در سال ۲۰۱۱ عرضه شد. اونتادور در چند نسخه‌ی مختلف با عملکرد فنی متفاوت همچون LP 700-4 و سوپرولوچه (SuperVeloce) تولید شد تا نوبت به نسخه‌ی S رسید.

اما جدیدترین محصول تیونر خوش‌نام نوویتک، برخلاف بیشتر پروژه‌های پیشین به کیت سوپرشارژر مجهز نشده است و هنوز می‌توان از غرش تنفس طبیعی اونتادور نهایت لذت را برد. تیم مهندسی نوویتک برخلاف برند منصوری، از کیت‌های بدنه‌ی ملایم‌تر استفاده می‌کند؛ در واقع بیشترین تفاوت ظاهر اونتادور نوویتک و استاندارد در رینگ‌های سفارشی و بزرگ برند ووسن (Vossen) با سایز ۲۰ اینچ جلو و ۲۱ اینچ عقب مشاهده می‌شود.

متخصصان بااستعداد نوویتک با تست کیت بدنه‌ی جدید در تونل باد (سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت)، انواع پنل‌های ریز و درشت فیبر کربن را به اونتادور S پرقدرت اضافه کرده‌اند. این پنل‌ها شامل کاورهای موتور، سقف، باله‌ی عقب، اسپویلر جلو و عقب، دریچه‌های هوای سپرهای جلو و عقب، رکاب‌ها، ورودی‌های هوای جانبی، دیفیوزر عقب و پوشش آینه‌های بغل برای هر دو مدل کروک و کوپه‌ی اونتادور S می‌شود. فرمول فیبر کربن نوویتک فقط در بدنه و پنل‌های آیرودینامیک خلاصه نمی‌شود و کابین اونتادور S نیز با تزئینات فیبر کربن و البته سفارش انواع روکش‌های مختلف در رنگ‌های متنوع در دسترس خواهد بود.

اما از تزئینات و بهینه‌سازی بدنه که بگذریم، به سیستم اگزوز سفارشی و خوش‌صدای نوویتک می‌رسیم. لامبورگینی اونتادور S استاندارد پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۷۴۰ اسب بخار و گشتاور ۶۹۰ نیوتن‌متر مجهز است. تیم مهندسی نوویتک با استفاده از سوپرآلیاژ اینکونل و نیکروم (نیکل-کروم) که در خودروهای فرمول یک یافت می‌شود علاوه بر کاهش وزن سیستم اگزوز تا ۲۱ کیلوگرم، نهایت قدرت ۷۶۳ اسب بخار و گشتاور ۷۳۲ نیوتن‌متر را در اختیار اونتادور S بی‌نظیر قرار داده است. حاصل بهینه‌سازی سیستم اگزوز و البته سیستم تعلیق اسپرت با ارتفاع کمتر، افزایش ۲۳ اسب بخار قدرت و ۴۲ نیوتن‌متر گشتاور بوده است؛ در واقع محصول جدید نوویتک با نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت، در زمان ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در مقایسه با لامبورگینی اونتادور S کارخانه‌ای، شتاب اولیه آن یک‌دهم ثانیه بیشتر است.

قیمت پکیج کامل تیونینک نوویتک لامبورگینی اونتادور S کوپه و کروک اعلام نشده است؛ ولی بدون شک افرادی که این سوپراسپرت را خریداری کرده‌اند توانایی سرمایه‌گذاری بیشتر روی اونتادور خواهند داشت.

 

درباره نویسنده

Mr-Hossein   بنیان‌گذار , موسس و مدیر ارشد شرکت و سایت منطقه ماشین


Warning: Illegal string offset 'buttons_type' in /home/mycarzon/public_html/wp-content/plugins/tmm_addthis/index.php on line 72

Warning: Illegal string offset 'add_buttons' in /home/mycarzon/public_html/wp-content/plugins/tmm_addthis/index.php on line 75

ارسال دیدگاه

ارتباط با ما

نشان ملی ثبت


logo-samandehi

درباره ما

سایت منطقه ماشین با اهدافی متفاوت برای مردم ایجاد شد.با گروهی بزرگ و حرفه ای از تهران و تمام مناطق آزاد ایران با امکانات وخدماتی جدید برای اولین بار در کشور سپاسگزایم از شما مردم عزیز برای همراهیتان

طراحی و اجرا : گرافیک ایران